Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Laure, professor in de psychologie, verliest zich na een traumatische gebeurtenis en het daaropvolgende verwerkingsproces in oeverloos drinken.Niemand lijkt het op te merken en Laure wentelt zich alsmaar meer in de roes van haar nieuwe leven, niet beseffend hoe haar drankgebruik weegt op haar gezin.Dan ontmoet ze Bruna, een vrijgevochten, excentrieke tiener die haar bruut uit haar stomdronken droomwereld rukt.(https://www.standaardboekhandel.be/p/bruna-9789022337530)
Dutch literature --- Psychotrauma --- Verwerking (trauma) --- Alcoholisme --- Gezinsproblemen --- Romans
Choose an application
912 <493.1> --- #A9701A --- Cartografie atlassen luchtfotografie provincie Antwerpen --- 912.43 --- Luchtfotografie: Aerodata cartografie en digitale verwerking: Aquaterra met inleidingen van Jean-Marie Duvosquel met een voorwoord van François Narmon --- aardrijkskunde --- Antwerpen (provincie) --- haven van Antwerpen --- atlas --- fotografie --- luchtfotografie --- 912 --- 77.049 --- cartografie --- atlassen --- provincie Antwerpen --- 77.058 --- Antwerpen --- havens --- Cartografie. Kaarten. Plattegronden. Atlassen--België, provincie Antwerpen --- Geogafie kartografische beelden, kaarten --- Ruimtelijke planning en ruimtelijk ontwerp --- Algemene theoretische werken --- Algemene theoretische werken. --- Cartografie ; atlassen ; luchtfotografie ; provincie Antwerpen --- Luchtfotografie: Aerodata; cartografie en digitale verwerking: Aquaterra; met inleidingen van Jean-Marie Duvosquel; met een voorwoord van François Narmon --- Geogafie ; kartografische beelden, kaarten --- #A9501A --- Regional documentation --- Belgium --- Luxembourg
Choose an application
912 <493.3> --- #A9709A --- 912 --- West-Vlaanderen --- Luchtfotogr. Aerodata cartogr. en digitale verwerking Aquaterra met inl. van Jean-Marie Duvosquel, Paul De Candt voorwoord van François Narmon --- aardrijkskunde --- atlas --- fotografie --- luchtfotografie --- 77.049 --- Cartografie. Kaarten. Plattegronden. Atlassen--België, provincie West-Vlaanderen --- Luchtfoto's --- (493) België --- (493.1) Vlaanderen --- (493.15) West-Vlaanderen --- 912 atlassen --- 912 kaarten --- Cartografie atlassen luchtfotografie West-Vlaanderen --- 912.43 --- Geogafie kartografische beelden, kaarten --- West-Flanders --- Atlassen --- Flandre occidentale --- Cartografie ; atlassen ; luchtfotografie ; West-Vlaanderen --- Geogafie ; kartografische beelden, kaarten --- Luchtfotogr. Aerodata; cartogr. en digitale verwerking Aquaterra; met inl. van Jean-Marie Duvosquel, Paul De Candt; voorwoord van François Narmon --- West Flanders (Belgium) --- Cartes --- Aerial photographs
Choose an application
Vaak weten kinderen niet hoe ze een boek moeten kiezen, hoe het te beoordelen en hoe dat op papier te zetten. Met dit boek wordt dat iets gemakkelijker. Op Nederlandse leest geschoeid, maar de tips en de planning zijn universeel. Dit geldt ook voor de meeste besproken websites, de computerhints en de lijst van boeiende, recente jeugdboeken.
Didactics of languages --- Didactics of primary education --- Dutch language --- jeugdliteratuur --- Leesbevordering --- Boekbesprekingen --- Jeugdliteratuur --- Spreekbeurten --- Schrijven --- boekbesprekingen --- werken met jeugdboeken --- 433.75 --- School - werk --- Werkstukken --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Recensie --- Spreekbeurt --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Children's literature. Juvenile literature
Choose an application
Dit is een boeiend standaardwerk vol teksten over de verschillende aspecten van voorlezen.
Sociology of cultural policy --- Didactics of Dutch --- Children's literature. Juvenile literature --- reading culture --- voorlezen --- voorleesboeken --- Voorlezen --- Jeugdliteratuur --- Voorlezen. --- C3 --- vertelkunst (x) --- 433.75 --- werken met jeugdboeken --- Basisonderwijs --- Boek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leesbevordering --- Sprookje --- Sprookjes --- Stemtechniek --- Vertellen --- Voorleesverhalen --- 052325.jpg --- Kunst en cultuur --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Op zolder heeft Fien een schat ontdekt. Dozen vol boeken. En daar wil ze een bibliotheek mee starten. Samen met haar beste vrienden Lars, Lilly, Rik en Stef. Maar hoe begin je daaraan? Hoe werkt een bibliotheek? Wat heb je allemaal nodig om een bib op te starten? Kan je er enkel boeken ontlenen? En hoe vind je er het boek dat jij zoekt? Fien en haar vrienden trekken naar de bib op onderzoek. (Bron: covertekst)
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- bibliotheken --- C3 --- jeugdliteratuur --- verhaal --- 433.75 --- werken met jeugdboeken --- bibliotheek --- boeken --- lezen --- 684.94 --- bibliotheekgebruik --- 434.8 --- Boeken --- Kunst en cultuur --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- het boek, boekillustratie --- Activiteiten met het jeugdboek --- Bibliotheekinstructie --- Jeugdbibliotheken --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek van de talen --- 029.31 --- Basisonderwijs --- Bibliotheekbezoek --- Bibliotheken --- Kinderen --- Prentenboeken --- Verhalen --- 024.1 --- Bibliotheken; kinderen --- D101887.jpg --- Bibliotheken: jeugdboeken --- Jeugdbibliotheek
Choose an application
J.H.J.B. BoelensDat de schrijfster (die veel onderzoek deed naar leesgedrag in de kinderopvang) is geslaagd in de opzet van haar boek, een inspiratiebron en hulpmiddel zijn bij het voorlezen, moge blijken uit deze herdruk. Na een onveranderde inleiding worden weer 25 prentenboeken, waaronder 7 nieuwe, volgens een vast stramien besproken. Eerst iets over de inhoud, uitvoerig gevolgd door tips bij het voorlezen. Gebaseerd op de verschillende thema?s in de boeken worden vervolgens gedetailleerde speelsuggesties gegeven, die de ontwikkeling van kinderen op vele vlakken kunnen stimuleren. Tot slot mogelijkheden tot parallelle activiteiten. De nieuwe boeken worden opgevrolijkt met nieuwe dartele, herkenbare en bespreekbare zwartwittekeningen. Dezelfde paginering is aangehouden. De lijst achterin met nog meer prentenboeken is komen te vervallen. Deze duidelijke, overzichtelijke, prettig leesbare en inspirerende handleiding bevat een schat aan tips om op speelse wijze met prentenboeken om te gaan. Voor ouders, leidsters, studenten en iedereen die voorleest aan peuters en kleuters.© NBD Biblion
Didactics of sports and games --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- mondelinge communicatie --- prentenboeken (genre) --- didactiek --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur --- Prentenboeken --- 433.75 --- prentenboeken --- werken met jeugdboeken --- 434.8 --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Werken met prentenboeken --- 472.14 --- 973760.jpg --- Kleuterschool: taal --- Prentenboeken: besprekingen --- Prentenboeken: didactiek --- Voorlezen --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Prentenboek --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vertellen --- Kleuteronderwijs
Choose an application
"Verborgen talenten" is een handboek dat leraren helpt expertise te ontwikkelen om voor en met kinderen in verschillende fasen van hun ontwikkeling interessante boeken te selecteren en leert op welke manier jeugdliteratuur in de les kan worden ingezet. Het boek bestaat uit drie delen. Het inleidende deel 1 schetst de achtergrond. In deel 2 gaan de auteurs uitgebreid in op de theorie en praktijk van de leesontwikkeling, en jeugdliteratuur. Deel 3 laat zien hoe jeugdliteratuur kan worden ingezet in het basisonderwijs.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Children's literature. Juvenile literature --- jeugdliteratuur --- Lager onderwijs --- Jeugdliteratuur --- Werken met jeugdboeken --- Leesbevordering --- Prentenboeken --- Jeugdpoëzie --- Lerarenopleiding --- PHL-Education 13 --- leesbevordering --- basisonderwijs --- Jeugdliteratuur ; basisonderwijs --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- 433.75 --- vakoverschrijdend werken --- leesplezier --- taalvaardigheid --- Jeugdliteatuur ; basisonderwijs ; didactiek --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Didactics of languages --- Primary education --- Prentenboek --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Filosoferen met kinderen stimuleert het zelfstandig denken van kinderen, maakt ze mondig en leert hen luisteren naar argumenten van anderen. In het verleden filosfeerde men vooral met functionele verhalen, verhalen speciaal geschreven om ermee te filosoferen. Kinderboeken zijn de laatste jaren minder moraliserend, eerder beschouwend, suggestief, een dialoog uitlokkend. Ze nodigen uit tot nadenken en stimuleren het filosoferen. Dit boek wil een inspiratiebron zijn voor al wie kinder- en jeugdliteratuur op een filosofische manier wil gebruiken: ouders, leerkrachten en begeleiders. Het boek heeft geen literaire of filosofische pretentie. Uit 36 gekozen fragmenten werden een à twee thema's (als woede, dood, pesten, het begin, geluk) gekozen op basis van hun filosofisch potentioneel. Ze zijn min of meer gerangschikt van voorlezen naar zelf lezen. Na een korte filosofische oriëntatie volgt een rijtje filosofisch discussievragen gevolgd door een opdracht voor kinderen. De inhoud vermeldt het fragment, uit welk boek het afkomstig is en het thema. Tot slot een bibliografie van de gebruikte boeken en verwijzingen naar filosofische vakliteratuur. Dit werkboek, bedoeld voor iedereen die met kinderen bezig is, kan binnen elk kader van leesbevordering, reflectie en dialoog gebruikt worden. Dit boek is ook bedoeld om kinderen te prikkelen het hele kinderboek te lezen.
Didactics of philosophy --- Children's literature. Juvenile literature --- Psychological study of literature --- toegepaste filosofie --- didactiek --- filosofie --- SO (secundair onderwijs) --- kleuteronderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- filosoferen met kinderen --- lager onderwijs --- Filosoferen met kinderen --- Jeugdliteratuur --- Werken met jeugdboeken --- Filosofie --- Filosofie in de jeugdliteratuur. --- Kinderen. --- 82-93 --- Lezen --- 060 Filosofie --- 663 Jeugd --- Leesbevordering --- 433.9 --- 433.75 --- 478.9 --- 101 --- Kinderen --- 434.8 --- Jeugdliteratuur; creatieve verwerking --- D30034.jpg --- filosoferen: kinderen --- kinderopvoeding --- leerlingen --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- jokken, sinterklaas, zakgeld, overige onderwerpen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Overige vormingsgebieden --- 1 --- 37 --- 371.21 --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Het boek wil een aanzet geven aan kinderen van 2 tot 8 jaar om te lezen. Door op een speelse manier met boeken om te gaan, door te tekenen, te praten, dingen uit te beelden en te fantaseren hoopt de auteur de ?passie voor boeken? bij te brengen. Het werd een gebruiksvriendelijk en overzichtelijk boek boordevol tips en leuke ideetjes om te ?spelen? met boeken.Het boek is in acht hoofdstukken ingedeeld, gaande van het sfeerscheppen, een verhaal of een boek voorlezen, een ontdekkingsreis door het ?boekenwoud?, spelen met ?boekenwoorden? en illustraties tot knutselen en tekenen op basis van boeken en het geven van een voorstelling, geïnspireerd op een boek. Elke bladzijde behandelt een ander onderwerp. Er staat telkens als richtlijn de leeftijd, het aantal deelnemers, het materiaal, de tijdsduur en de doelstelling bij vermeld. Dit maakt het boek tot een praktisch hulpmiddel voor eenieder die actief met boeken wil bezig zijn op school, in de kinderopvang, bij de jeugdbeweging,? De activiteiten worden stapsgewijs uitgelegd en zijn rijkelijk geïllustreerd. In een kleine kader staat ook telkens een variant gesuggereerd. De tips zijn niet ver gezocht en echt heel haalbaar! Achterin het boek is een lange lijst met internettips opgenomen, algemene boekensites en sites over kinder- en jeugdboeken. Ook enkele tijdschriften en jeugdboekenprijzen worden vermeld. Bron: https://www.pluizuit.be/archief2/040110/Actief%20met%20boeken.htm
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- leesbevordering --- boekpromotie --- Boeken --- Nederlands --- Lager onderwijs --- Taalopvoeding --- Basisonderwijs --- Leesbevordering --- Werken met jeugdboeken --- Jeugdboekactiviteiten --- drama --- prentenboeken --- voorlezen --- 433.75 --- vertellen --- werken met jeugdboeken --- 434.8 --- Kleuteronderwijs --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Leesopvoeding --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Boeken in het onderwijs --- 433.7 ) Leesopvoeding --- 433.7 --- leesopvoeding (ler) --- werken met boeken --- 081282.jpg --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Boek --- Onderwijs --- Industrie --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Communicatietheorie --- Hoekenwerk --- Klasinrichting
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|