Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Bruna : novelle
Author:
ISBN: 9789022337530 9022337537 Year: 2020 Publisher: Antwerpen Manteau

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Laure, professor in de psychologie, verliest zich na een traumatische gebeurtenis en het daaropvolgende verwerkingsproces in oeverloos drinken.Niemand lijkt het op te merken en Laure wentelt zich alsmaar meer in de roes van haar nieuwe leven, niet beseffend hoe haar drankgebruik weegt op haar gezin.Dan ontmoet ze Bruna, een vrijgevochten, excentrieke tiener die haar bruut uit haar stomdronken droomwereld rukt.(https://www.standaardboekhandel.be/p/bruna-9789022337530)


Book
Help, een boekbespreking!
Authors: ---
ISBN: 9026997426 Year: 2004 Publisher: Houten Van Holkema & Warendorf

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vaak weten kinderen niet hoe ze een boek moeten kiezen, hoe het te beoordelen en hoe dat op papier te zetten. Met dit boek wordt dat iets gemakkelijker. Op Nederlandse leest geschoeid, maar de tips en de planning zijn universeel. Dit geldt ook voor de meeste besproken websites, de computerhints en de lijst van boeiende, recente jeugdboeken.


Book
Voorlezen kan iedereen! : handboek met tips, interviews, voorbeelden en klassiekers
Authors: --- ---
ISBN: 9076830649 Year: 2005 Publisher: Leuven Leidschendam Davidsfonds/Infodok Biblion


Book
B.I.B : boekenbende in de bib
Authors: ---
ISBN: 9789059082175 Year: 2007 Publisher: Leuven Davidsfonds /Infodok

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op zolder heeft Fien een schat ontdekt. Dozen vol boeken. En daar wil ze een bibliotheek mee starten. Samen met haar beste vrienden Lars, Lilly, Rik en Stef. Maar hoe begin je daaraan? Hoe werkt een bibliotheek? Wat heb je allemaal nodig om een bib op te starten? Kan je er enkel boeken ontlenen? En hoe vind je er het boek dat jij zoekt? Fien en haar vrienden trekken naar de bib op onderzoek. (Bron: covertekst)


Book
Spelen met prentenboeken
Authors: ---
ISBN: 9056370863 Year: 1997 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

J.H.J.B. BoelensDat de schrijfster (die veel onderzoek deed naar leesgedrag in de kinderopvang) is geslaagd in de opzet van haar boek, een inspiratiebron en hulpmiddel zijn bij het voorlezen, moge blijken uit deze herdruk. Na een onveranderde inleiding worden weer 25 prentenboeken, waaronder 7 nieuwe, volgens een vast stramien besproken. Eerst iets over de inhoud, uitvoerig gevolgd door tips bij het voorlezen. Gebaseerd op de verschillende thema?s in de boeken worden vervolgens gedetailleerde speelsuggesties gegeven, die de ontwikkeling van kinderen op vele vlakken kunnen stimuleren. Tot slot mogelijkheden tot parallelle activiteiten. De nieuwe boeken worden opgevrolijkt met nieuwe dartele, herkenbare en bespreekbare zwartwittekeningen. Dezelfde paginering is aangehouden. De lijst achterin met nog meer prentenboeken is komen te vervallen. Deze duidelijke, overzichtelijke, prettig leesbare en inspirerende handleiding bevat een schat aan tips om op speelse wijze met prentenboeken om te gaan. Voor ouders, leidsters, studenten en iedereen die voorleest aan peuters en kleuters.© NBD Biblion


Book
Verborgen talenten : jeugdliteratuur op school
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789046902882 Year: 2012 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Verborgen talenten" is een handboek dat leraren helpt expertise te ontwikkelen om voor en met kinderen in verschillende fasen van hun ontwikkeling interessante boeken te selecteren en leert op welke manier jeugdliteratuur in de les kan worden ingezet. Het boek bestaat uit drie delen. Het inleidende deel 1 schetst de achtergrond. In deel 2 gaan de auteurs uitgebreid in op de theorie en praktijk van de leesontwikkeling, en jeugdliteratuur. Deel 3 laat zien hoe jeugdliteratuur kan worden ingezet in het basisonderwijs.


Book
Van boeken ga je denken : filosoferen met kinderen aan de hand van jeugdliteratuur
Authors: ---
ISBN: 9033446235 9789033446238 Year: 2002 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Filosoferen met kinderen stimuleert het zelfstandig denken van kinderen, maakt ze mondig en leert hen luisteren naar argumenten van anderen. In het verleden filosfeerde men vooral met functionele verhalen, verhalen speciaal geschreven om ermee te filosoferen. Kinderboeken zijn de laatste jaren minder moraliserend, eerder beschouwend, suggestief, een dialoog uitlokkend. Ze nodigen uit tot nadenken en stimuleren het filosoferen. Dit boek wil een inspiratiebron zijn voor al wie kinder- en jeugdliteratuur op een filosofische manier wil gebruiken: ouders, leerkrachten en begeleiders. Het boek heeft geen literaire of filosofische pretentie. Uit 36 gekozen fragmenten werden een à twee thema's (als woede, dood, pesten, het begin, geluk) gekozen op basis van hun filosofisch potentioneel. Ze zijn min of meer gerangschikt van voorlezen naar zelf lezen. Na een korte filosofische oriëntatie volgt een rijtje filosofisch discussievragen gevolgd door een opdracht voor kinderen. De inhoud vermeldt het fragment, uit welk boek het afkomstig is en het thema. Tot slot een bibliografie van de gebruikte boeken en verwijzingen naar filosofische vakliteratuur. Dit werkboek, bedoeld voor iedereen die met kinderen bezig is, kan binnen elk kader van leesbevordering, reflectie en dialoog gebruikt worden. Dit boek is ook bedoeld om kinderen te prikkelen het hele kinderboek te lezen.


Book
Actief met boeken : vertellen, ontdekken, spelen, creëren
Author:
ISBN: 9030317590 Year: 2003 Publisher: Z.p. Casterman

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek wil een aanzet geven aan kinderen van 2 tot 8 jaar om te lezen. Door op een speelse manier met boeken om te gaan, door te tekenen, te praten, dingen uit te beelden en te fantaseren hoopt de auteur de ?passie voor boeken? bij te brengen. Het werd een gebruiksvriendelijk en overzichtelijk boek boordevol tips en leuke ideetjes om te ?spelen? met boeken.Het boek is in acht hoofdstukken ingedeeld, gaande van het sfeerscheppen, een verhaal of een boek voorlezen, een ontdekkingsreis door het ?boekenwoud?, spelen met ?boekenwoorden? en illustraties tot knutselen en tekenen op basis van boeken en het geven van een voorstelling, geïnspireerd op een boek. Elke bladzijde behandelt een ander onderwerp. Er staat telkens als richtlijn de leeftijd, het aantal deelnemers, het materiaal, de tijdsduur en de doelstelling bij vermeld. Dit maakt het boek tot een praktisch hulpmiddel voor eenieder die actief met boeken wil bezig zijn op school, in de kinderopvang, bij de jeugdbeweging,? De activiteiten worden stapsgewijs uitgelegd en zijn rijkelijk geïllustreerd. In een kleine kader staat ook telkens een variant gesuggereerd. De tips zijn niet ver gezocht en echt heel haalbaar! Achterin het boek is een lange lijst met internettips opgenomen, algemene boekensites en sites over kinder- en jeugdboeken. Ook enkele tijdschriften en jeugdboekenprijzen worden vermeld. Bron: https://www.pluizuit.be/archief2/040110/Actief%20met%20boeken.htm

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by